خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/23 - 10:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی در گرو اعتماد و تقویت بخش خصوصی است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت رایزنی های اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان در قاره آفریقا، گفت: متاسفانه کشورهای آفریقایی در استراتژی سیاست خارجی و مبادلات اقتصادی طی سال‌های گذشته مهجور بودند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی دارای ظرفیت‌های زیادی بوده و بازارهای آنها بکر محسوب می شوند، اظهار کرد: می توان با توسعه صادرات به این قاره، شاهد صدور خدمات مهندسی و سخت افزار و دیگر تولیدات ایرانی باشیم و در مقابل نیازهایمان را تامین کنیم.



وی با بیان اینکه برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم، ادامه داد: در این میان باید موانع پیش روی بازرگانان و تجار ایرانی برچیده شود؛ در این راستا قوه مقننه آمادگی دارد از طریق تحقق دیپلماسی پارلمانی، تنقیح قوانین یا تصویب قوانین مورد نیاز به بخش خصوصی کمک کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه توسعه بازارهای صادراتی یکی از راهکارهای خنثی سازی محدودیت های کاخ سفید علیه ملت ایران است، افزود: بنابراین امروزه باید درصدد کشت فراسرزمینی، تامین مواد اولیه و تامین دیگر نیازها از طریق کشورهای مختلف دنیا خصوصا آفریقایی باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس تحقق دیپلماسی اقتصادی در کشورهای آفریقایی باید از سوی وزارت امور خارجه به طور جدی پیگیری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 347201
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار